Echipa Audi Sport a parcurs încă un pas spre participarea la Raliul Dakar din ianuarie 2022.
Audi RS Q e-tron a fost supus unor teste de anduranță pe parcursul a opt zile, în temperaturile toride ale Spaniei, pe porțiuni de macadam specifice raliurilor cross-country.
Primul test funcțional a avut loc în 30 iunie în Germania, în Neuburg an der Donau. Apoi a urmat testul din zona Magdeburg, la mijlocul lunii iulie. Aici echipa s-a concentrat mai ales pe experiențele inițiale pe teren neconsolidat. Apoi a urmat prima sesiune de testare în condiții realiste, în complexul de testări din apropierea oraşului spaniol Zaragoza.
La testele din Aragon au participat toate cele trei echipe de piloți Audi Sport. Câștigătorul Dakar cu rezultate record Stéphane Peterhansel și co-pilotul său Edouard Boulanger au fost primii care au pilotat, ei participând de vineri până duminică.
VIDEO
Mattias Ekström și Emil Bergkvist au urcat luni la volanul noului Audi RS Q e-tron și au testat mașina timp de două zile. Carlos Sainz și Lucas Cruz au încheiat testele intense, pilotând mașina de miercuri până vineri.
Cele trei echipe au testat manevrabilitatea și fiabilitatea SUV-ului futurist pe macadam. „Sunt încântat de conduita mașinii în primele sale teste în condiţii realiste,” a explicat Carlos Sainz, și în numele colegilor săi. „Încă din prima clipă, am avut un sentiment foarte bun. Desigur că mai trebuie făcute finisajele de detaliu, dar punctul de plecare e foarte bun.”
Temperaturile de până la 34 de grade Celsius la umbră au permis primele teste în condiții extreme pentru sistemul de răcire al acestui automobil complex.
„Aceste teste s-au concentrat pe acumularea unui număr cât mai mare de kilometri parcurși și pe detectarea punctelor slabe,” a explicat inginerul de dezvoltare Arnau Niubó Bosch, după cei 1.700 de kilometri conduși în condiţii extrem de dure. „Următorul test din septembrie ne va aduce pentru prima dată pe dune.”
Audi RS Q e-tron are un sistem de propulsie pur electric cu două unităţi motor/generator (MGU) din Formula E. Bateria de înaltă tensiune a fost nou dezvoltată de Audi Sport și se reîncărcă la condus cu ajutorul unui convertor de energie compus dintr-un motor TFSI eficient din DTM și un alt MGU.